“Jeg ku’ slet ikke komme i gang på LinkedIn. Anede ikke, hvor jeg skulle starte!”

– Fotograf, Nadia von Rikke,

Kunde: Von Rikka Photography
Type forretning: Selvstændig fotograf
Tidspunkt:
Slut oktober 2024 - slut november 2024
Service: Optimering af Instagramprofiler samt strategisk rådgivningsforløb om markedføring på LinkedIn.

  • Nadia von Rikka er en ualmindeligt dygtig fotograf, der skyder alt fra skuespillere, forfattere og modeller til solo-selvstændige, gravide og brudepar. Hun rakte ud til mig, fordi hun havde brug for helt konkret hjælp til at komme i gang med at bruge LinkedIn. Fra hvilke temaer hun kunne skrive om, til valg af profilbillede.

  • “Det var tydeligt, at du havde sat dig ind i, hvad jeg lavede, og at du forberedte dig, inden vi skulle mødes igen,” siger Nadia von Rikka om vores samarbejde.

    Som med alle andre samarbejder, startede vi ud med et grundigt intromøde, hvor jeg lærte alt om Nadia og hendes forretning.

    Derefter havde vi en række rådgivningssessioner, som havde til formål at:
    – Optimere og justere Nadia von Rikka’s Instagramprofiler samt hendes nuværende indholdsstrategi.
    – Sætte Nadias personlige LinkedIn-profil op: Valg af foto, coverfoto, titeltekst, om-tekst samt CV-tekst.
    – Lægge en strategi for Nadias markedsføring på LinkedIn fremadrettet.
    – Udarbejdelse af helt konkrete opslag, Nadia vil kunne starte med at poste.

    “Du er så god med ord og til at skabe koncepter. Det var meget inspirerende, og jeg har efterfølgende kunne bruge dine udkast og idéer til at lave nyt content,” siger Nadia.

  • “Jeg er stadig overrasket over, hvor “nemt” vores forløb var! Du var utrolig velforberedt og havde gode idéer, som netop passede til netop min virksomhed.”

    Sådan siger Nadia om vores rådgivningsforløb og den hjælp hun har fået til at komme godt ud over rampen med at markedsføre sig på LinkedIn.

    “Takket været dig, er jeg nu kommet på LinkedIn og føler, at jeg har et rigtig godt udgangspunkt.”

  • Da vi havde gjort Nadia’s profil klar, var det tid til at begynde at poste. Hun havde kun 50 forbindelser, da vi startede samarbejdet i november 2025. I skrivende stund (oktober 2025) har hun 475 forbindelser. Det taler ind i det “ringe i vandet” potentiale som LinkedIns algoritme har.

    Da hun lavede sit første opslag fik det “kun” 12 likes, 11 kommentarer og 1 genopslag. Blot en måned senere fik Nadias tredje opslag 123 likes og 20 kommentarer. Hun har postet 22 gange i de seneste 11 måneder, og altså formået at skabe et kontinuerligt flow, der er bæredygtigt for hende at opretholde ud fra den plan, vi har lagt. OBS: Nadia’s primære indsats er på Instagram, hvor mængden af indhold er langt større.