Screenshot 2025-10-28 at 15.30.08.png

“Arbejdet med vores positionering har været en øjenåbner! Vi kan allerede mærke en forskel”

– Emilie, Waves.STUDIO

Kunde: Waves.STUDIO
Type forretning: Dansk kunstbrand og webshop
Tidspunkt:
September 2025

Emilie og Kasper, parret bag Waves.STUDIO havde brug for hjælp til at positionere deres brand, så det bedre reflekterede den værdi, som de og deres kunstværker repræsenterer. De manglede ekspertise til at finde ud af, hvordan de bedst kunne kommunikere det ønskede udtryk. De fortalte mig, at de godt vidste, at deres hjemmeside og visuelle fortælling kunne forbedres, men ikke helt vidste, hvordan de skulle gribe det an.

Waves.STUDIO’s udfordring:

“Det har haft størst betydning for os at få helt konkrete eksempler på, hvad der kunne gøres bedre og hvordan. Derudover har arbejdet med vores positionering været en øjenåbner!” – Emilie, Waves.STUDIO

En brandstrategi kan let gå hen og blive fluffy og ukonkret. Det sidste jeg ønsker for mine kunder er, at de sidder tilbage med en følelse af, at de ikke ved, hvordan de skal implementere mine anbefalinger i praksis. Derfor inkluderer jeg altid meget konkrete eksempler i mine strategi-forløb.

Konkrete eksempler:

Baseret på Emilie og Kaspers svar på mine spørgsmål om dem og deres forretning, lavede jeg en strategi for deres brand – ikke blot til deres Instagram men hele vejen rundt om deres forretning inklusiv deres webshop og nyhedsbreve. Min tilgang i samarbejder med virksomheder er altid helhedsorienteret og med blik for hele forretningen, for der skal være en rød tråd på tværs af alle flader.

I strategien definerede jeg Waves.STUDIO’s:
Primære og sekundære målgrupper samt købsrejse
Unique Selling Points og positionering
Tone-of-voice
Visuelle stil m. mood board
Indholdstemaer for Instagramopslag
Tilgang til storytelling og kernebudskaber
Strategi for at gøre brandet mere eksklusivt
Tilgang til PR og samarbejder

Samarbejdets indhold:

“De konkrete eksempler i contentplanen har gjort det meget lettere at skrive opslag og tekster, fordi vi nu har en klarere idé om, hvilken tone, der passer til vores brand og målgruppe.” – Emilie, Waves.STUDIO

De fik helt konkrete og “copy-paste”-klare eksempler på:
✨ 4 x tre ugentlige opslag fordelt på indholdstemaer (se nedenfor)
“Vores historie”-tekstafsnit til webshop
Nyhedsbreve
En “how to guide” til at lave AI videokunst af
En marketingplan for en kampagne om et samarbejde med Michelin-restauranten, Alchemist.

“Sparringen omkring idéudvikling og retning været utrolig værdifuld for at finde den rette vej for vores brand.”
– Emilie, Waves.STUDIO

Kernen i strategien blev at tage Waves.STUDIO fra at være en webshop, som sælger boliginteriør til at blive et designstudio, der skaber kunstobjekter, der som en bonus har en praktisk anvendelig funktion: En hybrid mellem design, kunst og brugsgenstand.

På den måde vil de kunne appellere til dem, der er kunst- og designinteresserede. Mens at den del af målgruppen, der har brug for at varen også har en funktion stadig kan “forsvare” at købe et af deres produkter.

Både sprog og fotostil skal derfor afspejle, at der ikke blot er tale om en vase eller en lampe – men et kunstværk. Og der skal mere fokus på håndværket bag, at alle objekterne er lavet i hånden og derfor “one-of-a-kind”, at kunst tager tid og at det anvendte materiale (bio-resin) har nogle helt særlige egenskaber, som bør fremhæves.

Vi fandt frem til kernen af Waves.STUDIO

“Der er ikke gået så lang tid endnu, men vi kan allerede mærke en forskel. Vi har blandt andet opdateret vores hjemmeside, som nu i langt højere grad afspejler vores værdier og æstetik. Det føles mere professionelt og sammenhængende.” – Emilie, Waves.STUDIO

Jeg gav også konkret feedback på, hvordan de kan optimere deres:

✨ Reels og generel videoproduktion
✨ Instagram biografitekst
✨ Instagram story højdepunkter
✨ Produktbilleder på webshoppen (scroll og se nedenfor)
✨ Afsnit af webshoppen der omhandler presseomtale
✨ “Vores historie”-side på webshoppen (scroll og se nedenfor)
✨ “Vores ansvar for bæredygtighed”-side på webshoppen
✨ Typografier brugt på webshoppen

Produktfotos før vs. efter:

“Our history”-tekst til websit før vs. mit eksempel:

Har du også brug for strategi, retning, feedback og optimering af din SoMe-indsats?

Book en gratis 15 minutters afklaringssamtale eller kontakt mig via formularen.

Følg Ægte Agency på Instagram